Her geçen gün dijitalleşen dünyada değişim sürekli bir gereklilik halini aldı. Kolay adapte olabilmek, yeniliklerin yakın takibinde kalabilmek için sürekli paylaşıyor ve tartışıyoruz. İşte bu güzel tartışma ortamlarından biri de bu haftasonu Kadir Has Üniversitesi’nde yapılan MarketingTalks etkinliğiydi. Cumartesi günü sabah erkenden kalkıp, dijital dönüşümün hayatımızın farklı alanlarında yarattığı değişimi, pazarlama dünyasından uzmanlarla farklı açılardan masaya yatırmak üzere Kadir Has Üniversitesi Cibali Kampüsü’nün yolunu tuttum.
Bankalararası Kart Merkezi ana sponsorluğunda ve Kadir Has Üniversitesi iNEO Girişimcilik ve Yenilikçilik Ofisi ev sahipliğinde gerçekleşen etkinlik sabah 10.00da kapılarını açtı. PayU Türkiye Pazarlama Müdürü Ozan Tatar ve değerli Hocam İsmail Hakkı Polat’ın açılış konuşmalarından sonra, günün ilk konuşmacısı İPSOS Tüketici Paneli Direktörü Ahu Şendilmen’di. Ahu Hanım bizlere, “Türkiye’yi Anlama Kılavuzu” başlığı altında, “toplumsal kümeler”den ve toplumu iyi analiz etmenin pazarlamacılar açısından öneminden bahsetti. Hemen arkasından, Nivea Beiersdorf Türkiye Pazarlama Müdürü Mustafa Kabakçı; marka müdürlerinin yapmaması gerekenleri 10 maddede özetleyen sunumuyla bizlerleydi. Yemek molasından önceki son sunum BBDO Türkiye Stratejik Direktörü Haluk Sicimoğlu’nun, “Ajanslar Reklam Verenlerden Ne Bekler?” sunumuydu. Bizlere ajans ve reklam verenler arasındaki diyaloğu esprili bir dille anlatan Sicimoğlu, reklam verenlere seslenerek; yenilikçi araştırma yöntemlerine daha fazla şans verilmesi arzusunda olduğunu dile getirdi.
Öğle yemeğinden sonraki ilk sunum için Markam kurucu ortağı ve yöneticisi, Marka Danışmanı Güven Borça sahnedeydi. Meslek hayatından çarpıcı örnekler vererek bizlerle tecrübelerini paylaşan Borça, denenmemişi denemek konusunda daha cesur olunması gerekliliğini vurguladı; “Markalaşmak için hayal kurmak, yeni pazarlar yaratmak için daha gerçekçi bir yol” dedi. “KOBilerden Ne Öğrendim?” sunumunun hemen arkasından, MedyaNet Satış Direktörü Banu Barbarosoğlu, “Doğru Kişiyi Bulun” sunumuyla dijital medyanın, geleneksel medyadan ayrılan taraflarını vurguladı, daha net reklam hedeflemeleri yapabilmenin markalar için ne kadar önemli olduğunun altını çizdi. Sondan bir önceki sunumda internet içeriğinin geleceğini, Yemek.com Ürün Müdürü Batuhan Apaydın’dan dinledik. Kedi ve bebek videoları eşliğinde internete içerik üretmenin inceliklerine değinilen, eğlenceli bir sunum oldu. Ve son olarak, Marka ve Pazarlama Danışmanı Murat Yurddaş “Şirket Evriminde: Marketing” adlı sunumuyla bizlerleydi, böylece son olarak, “işin evrimi”ne değinerek günü noktalamış olduk.
Etkinliğin yayınmatik.com üzerinden günboyu canlı yayınlanması da tartışmaya renk kattı, salonda bizimle olamayanlar, sorularını Twitter üzerinden #marketingtalks hashtag’iyle paylaştılar. Katıldığım etkinliklerde bu gibi etkileşimi arttıran ve daha fazla insana ulaşmayı sağlayan detaylar çok hoşuma gidiyor. MarketingTalks hakkında daha fazla bilgi almak ve gelecek etkinliklerden haberdar olmak için Twitter’da @marketingtalks_ veya @khasineo hesaplarını takip edebilirsiniz. Önümüzdeki günlerde bu gibi etkinliklerin çoğalarak devam etmesini diliyorum.
Bu keyifli organizasyonun hayata geçmesinde emeği geçen herkese çok teşekkürler.